Wednesday 20 June 2012

urusan kebenaran kahwin part II

seperti dalam entry aku sebelum ni, aku ada mension yang borang & dokumen-dokumen kebenaran kahwin aku tak complete lagi kan??so 7hb jun hari tu tuan besar turun kl dari kampung untuk setlekan benda ni...dari pagi sampai ke petang mencari imam masjid kat area rumah bujang dia tapi tak jumpa....so pencarian bersambung esok harinyer which is on his birthday....dah dapat sorang ni...imam ni ada ofis kat kolej mana entah....tuan besar cari imam ni dari pagi still tak jumpa jugak..punya la busy imam ni...alih-alih kul 3pm baru jumpa imam ni utk mintak sign je....

after dat tuan besar rush ke pej agama kat kajang.....sampai sana, pegawai cakap dokumen tu tak boleh nak proses so kena datang ambik hari isnin minggu depannya (11hb jun).....ok fast forward, isnin minggu lepas tuan besar dah ambik dokumen yang dah diluluskan pastu pass kat aku....aku plan nak jumpa imam masjid kat rumah aku hari isnin jugak tapi sebab aku buat tuan besar takde mood so aku pun takde mood...time tu jugak tuan besar balik kampung...tak say good bye pun...nanes je la aku...dalam hati ni berkoyan-koyan doakan keselamatan dia....

so sebabkan takde mood aku pun tak hengat langsung pasal nak jumpa imam pada malam hari isnin tu....bawak ke hari selasa plak aku lupa jugak....last-last hari khamis baru jumpa ustaz tu....

adehhhh sambung esok la yer.....nak balik dah ni...ariyos amigos...

ok sambung balik...dah jumpa ustaz, ustaz mintak pergi pejabat agama esoknyer jugak (jumaat) pas dah setle kat pejabat agama, mahgrib  hari yang sama pergi bawak borang tu sume ke ustaz balik sebab ustaz nak bwak g JAIS blik utk cr jurunikah ganti memandangkan ustaz ni akan berangkat ke tanah suci pada 19 jun dan akan kembali ke malaysia pada 30 jun....

ibu nak berurusan dgn person in charge katering kt masjid terbantut sebab orang tu takde kat malaysia buat sementara waktu.....so isnin baru ni (18 jun) ibu dapat contact En. K ni....tup2 nak jadi cerita, masjid ada masalah.....masalah dalaman antara pihak A dengan pihak B (takmo la cter lebihkan..ni hal dorang)...bincang2 n mntak pandangan so orang masjid kata boleh buat majlis kat masjid tapi ktorang kna cari katering luar...tak boleh guna katering masjid....ok la....at least setle la jugak walaupun terkilan tak dapat guna katering masjid...tiba-tiba ustaz bagi cadangan suruh call directly makcik yang tukang masak masjid tu....sebab makcik tu pun memang ada katering pun....so hehehehe hajat tercapai la.....sebab makcik tu la yang masak kalau ambik khidmat katering masjid....hehehehe macam mana la boleh lupakan?

maybe masalah bertimpa-timpa sampai benda macam tu pun boleh tak terfikir,....

hurm ok la ...stop sampai sini dulu....till then, aku akan sambung bab lain pulak...hehehehe

No comments:

Post a Comment