Wednesday 27 June 2012

masih belum surut dugaan

ye...betul tu...masih belum surut dugaan yang melanda aku...hari-hari aku dilanda badai dugaan....bertimpa-timpa jatuh ke bahu ku.....Ya Allah, beratnyer dugaan Mu...walaupun berat, aku tetap yakin bahawa semua ini adalah dugaan yang mampu aku pikul...terkadang aku mengeluh...hanya kerana aku hamba Mu yang hina & lemah tapi Kau berikan aku kesabaran.....Alhamdulillah....

hari ni,, aku diduga lagi....janji yang dia berikan tak dapat ditunaikan...malah aku pula terpaksa menyelesaikan sendiri....terus terang aku cakap jauh dalam sudut hati ni berkata, insyaAllah, 29hb ni semua akan lancar....kat situ aku rasa lega walaupun aku masih tak dapat bayangkan apa yang akan terjadi & in fact kita semua tak tahu apa yang akan jadi pada masa akan datang, so aku rasa aku patut selesaikan masalah aku yang bertimpa-timpa ini satu persatu.....

3 minggu lepas, tuan besar ask me transfer his money to his acc...hurmmm something bad happen & aku tak dapat nak transfer time tu...aku terpaksa mencari jalan selesai untuk masalah ini...sampai ke PJ aku mencari jalan selesai.....ok...Alhamdulillah sangat-sangat, 1 perkara sudah selesai.....aku ingat takde timbul masalah lain rupanya, seminggu selepas aku ke PJ timbul hal baru plak, dah menggagau aku nak setlekan.....pagi selasa hari tu baru setle separuh...separuh lagi aku mengharapkan pada sesuatu but end up sampai la ke malam tak dapat pape feedback....aku kena bantai dengan ibu tapi aku pasrah...aku biarkan saja....pada aku biar aku simpan rahsia ni sorang & hanya Allah saja yang tahu apa dia....

baru dapat restkan minda 2 hari, tup-tup hari ni aku perlu hadapi satu lagi masalah which is aku sendiri yang mencari nahas.....orang tu janji nak bayar hutang aku hari selasa tapi mintak tangguh sampai hari ini...bila call tadi dia cakap duit dia tak dapat lagi...dia mintak tangguh sampai hari isnin pulak....sengalnyer ibu nak duit hari ni jugak...mana aku nak cekau duit ni???orang tu pulak tak membantu langsung...haishh susah la....tolong susah tak tolong pun susah....

aku dah sampai rasa takut nak bagi pinjam duit kat orang lagi....menyesal pun tak guna....*sign*

aku dah sampai tahap aku nak menangis sangat-sangat....aku terkilan dengan sikap orang tu....kenapa la awal-awal lagi aku tak cakap aku tak dapat nak bagi pinjam??kenapa???sekarang kalau aku nak meraung pun tak guna dah sebab benda tu dah jadi....

hm sampai hari ni duit aku masih tak dapat lagi....bertabah la aku.....


No comments:

Post a Comment