Wednesday 14 March 2012

sediakah aku??

Ya Allah,

Adakah aku sudah bersedia seandainya Kau takdirkan jodoh ku dan dia hanya sampai di sini saja?
Adakah aku sudah bersedia untuk melepaskan dia pergi?
Adakah aku sudah bersedia untuk pulangkan kembali cincin ini??
Adakah aku sudah bersedia untuk jalani hidup seharian ku tanpa cinta dia?
Adakah dia tergamak meninggalkan aku?

Ya Allah,

Aku tak mampu hidup tanpa dia....
Aku tak dapat bayangkan aku akan kehilangan dia....
Kehilangan dia atas sebab dia sudah tidak mampu hadapi dugaan ini bersama ku.....

Ya Allah,

Kuatkan iman dan kesabaran ku....
Lembutkanlah hati dia Ya Allah.....

Ya Allah,

Sesungguhnya aku amat mencintai dia....
Hanya Kau yang tahu perasaan aku terhadap dia.....

Ya Allah,

Kenapa dia tergamak menyebut perkataan itu??
Perkataan yang sangat-sangat aku takuti.....

Ya Allah,

Aku dah tak larat nak tanggung rasa sakit ini....
Ramai yang cakap lepas bertunang, ujian lagi hebat....
Adakah ini ujiannya??

Abang,

Abang tahu tak?
Tiap kali kita berada dalam situasi macam ni, saya kuatkan hati saya, lawan segala perasaaan yang buruk...selalu ingatkan diri saya pada kenangan-kenangan manis abang berikan pada saya dalam 2 tahun perkenalan kita ni.....saya terus remind myself tentang kebaikan & keistimewaan yang ada pada abang supaya saya tak akan buat perkara-perkara yang akan memudaratkan diri dan hubungan kita...

Abang,

Abang tahu tak??

Bila kita dah berbaik semula, setiap detik manis...apa saja detik yang abang dah buat dekat saya...abang buat saya senyum, abang buat saya happy, abang buat saya geram, semua momen itu saya abadikan dalam diari hidup saya supaya bila kita gaduh lagi kenangan-kenangan ini yang akan menguatkan saya...walaupun baru semalam abang buat saya tersenyum tiba-tiba hari ini abang marahkan saya.....

Abang,

Abang tahu tak??

Setiap perilaku abang samada baik atau buruk saya tetap terima abang seadanya...sebab ada orang cakap itu adalah kunci rahsia untuk mengekalkan sesebuah hubungan.....
Demi Allah, Dia yang menemukan kita, walau siapapun abang saya terima dengan hati yang ikhlas....
saya tak pernah merasa diri saya lebih hebat dari abang walaupun kita tahu kita ada perbedaan dari segi akademi dan seangkatan dengannya...

saya tak pandang itu semua...saya cuma mencari seorang lelaki untuk dijadikan suami dan ayah buat anak-anak kita nanti....keburukan abang saya terima dengan ikhlas dan saya bersyukur dengan keistimewaan abang....

Abang,

Abang tahu x?

saya sayang abang sangat-sangat......

No comments:

Post a Comment