Monday 12 March 2012

majlis pertunangan ku yang tak disangka-sangka

huhuhu mmg xdisangka2 pn....sbab awal rancangan wkil phak lelaki nk dtg utk bncang je...tp utk nmpk macam formal so dorg sepakat nk bagi cincin tanda sekali...(huhuhu)

selasa @ 14.02.2012

tuan besar call bagitahu family dia nak datang sabtu ni (18.02.2012)... teruja ok aku....Alhamdulillah....hubungan ini bakal melangkah satu level lg....suka sgt2...wlupn dorg dtg just utk bincang tarikh nikah n knduri kami je aku ttp suka....mula2 plan nk nkah dulu sbab tu dorg dtg nk bncang tarikh then bncang trus bla nk bt knduri....bayangkan time tu ayah cmfirm xada sebab dia kena g outstation kt JB...function ni dh lma cmfirm so xblh la nk cancelkn....discuss2 ngn ibu,hari khamis 16.02.2012 br cmfirm wkil sblh lelaki blh dtg hr sbtu tu....so jmaat tu aku ambk cuti trus....the whole day aku bz ke hulu ke hilir.....gaduh jgk aku ngn tuan besar...aku anggap tu sume ujian...aku lynkn je wlupn air mata nak jtuh....last2 minit ibu bg idea utk tunang trus...*tepukdahi* ptg tu jgk bli cincin lg 1 utk tunang plak....trun chow kit utk tmpah sireh junjung plak....menggantikan tepak sireh...mna nk cr tepak sireh last2 minit kn??ehehehe

so sumenyer setle dh...5dulang sumenyer...makanan plak ibu hire kwan dia msk...aku smp je rmh trus kmas rmh...alone....huaaaaaa kul 4am br tdo bgn blk kul630....mmg ngntuk gler la...bgn tu pas solat smbg kmas rmh lg...adoiiii...jemputan just adk beradik ibu yg sempat call je...huhuhuhu

ahhhh pendek cter, on dat day alhamdulillah berjalan ngn lancar....nth np aku ttba jd bdak paling pemalu plak msa tu....pas sarung cincin aku trus msk blk...segan nak mampus...hahahaha tak lama pastu tuan besar msk rmh ngn skotak kek secret recepi...sedap kek tu....huhuhuhu masa tuan msuk je rmh aku rs cm nk trus g kt dia n nk peluk dia kuat2...hohohohohoh rindu gler kot kt dia...gaduh2 pn aku ttp syg n rndu kt dia sorg....*blush* bila aku tengok hantaran yang diberikan dari pihak lelaki aku rs cm xpercaya je sb kebetulannyer ikut tema...hantaran aku bagi kt dia warna biru, dia bagi aku wrna purple...bla aku belek2 pics ni tgk seakan2 macam mengikut tema je...huhuhuhuhu alhamdulillah....Allah permudahkan urusan kami....yang tak dirancang yang berlaku apa yang dirancang tak jadi....papepn aku ttp bsyukur...

ok la jom layan pics.....credit to my kazen n kwn adk iols....

time ni adik beradik sblh ibu br smp so sesi salam bersalaman & bertanya khabar...

yg depan ni kazen2 iols....

anak2 sedara iols.....men je keje dorang...apa yg jd dorg xambk pusing..sonok jd bdak2..*sign*

mak tuan besar......hehehe

 rombongan lelaki dh smpi....time ni aku stil kt dlm dpur lg....huhuhu
 kakak tuan besar yg paling byk menolong & jd org tengah...^_^

penyambut tetamu....bju biru: maklong (kazen ibu) 
baju merah: cik asz (best fren ibu)





 perbincangan...time ni iols dlm blik berdebar2...*motip*
 abg tuan besar bersalaman dengan paklong (berkopiah) iols...
 salam pakngah plak...
 ketua rombongan dr tuan besar serah sireh junjung permula majlis...^_^
 ntah apa yg dicoletehkan aku xthu la...
 perbincangan 
 sebahagian kaum kerabat aku...hehe
 huhuhuhu time ni hati berdebar2 & malu...tp sempat tersenyum...dpn camera kn???weeeeee =D
 sarung cincin tanda ^_^
 sarung cincin tunang plak *akudahtunang???*
 abaikan tangan ku yang kiut itu.....cantikkan??hhohohoho pasan...
 hantaran dari aku kepada tuan besar; 5 dulang berbalas 3...tp lupa nk snap pic...hhuhuhuhu
 aku sangat bahagia *sign*
i love you so much abang.....




p/s: disebabkan tak dirancang, aku ambik masa hampir 1 minggu untuk meyakinkan diri sendiri yang
aku dah jadi tunang pada insan yang aku sangat-sangat cintai.....^_^'
Terima Kasih Ya Allah, kerna KAU berikan aku merasa menjadi tunangan orang.....

No comments:

Post a Comment